Voordelen Kangoo Jumps

Kangoo Jumps Voordelen

 

Gezondheidsvoordelen

Kangoo Jumps bieden zo’n breed scala aan gezondheidsvoordelen dat het  bijna niet is voor te stellen. Deze voordelen worden echter wel  degelijk bevestigd door verscheidene specifieke wetenschappelijke onderzoeken die de afgelopen tien jaar met Kangoo Jumps zijn uitgevoerd. Bovendien bieden Kangoo Jumps alle mogelijke voordelen van reboundtraining, die de afgelopen dertig jaar uitgebreid zijn onderzocht door Albert E. Carter en andere belangrijke instanties, zoals de NASA, waar de volgende conclusie werd getrokken;“Reboundtraining is de meest doeltreffende en efficiënte vorm van lichaamsbeweging die tot nu toe door de mens is bedacht”.

 

Gewrichtsbescherming

Wetenschappelijk onderzoek naar schokkrachten heeft uitgewezen dat  tussen de 27% en 70% van de hardlopers of joggers in het eerste jaar  nadat ze begonnen zijn met hardlopen geblesseerd raakt. Enkele andere sporten tonen vergelijkbare resultaten. Deze factoren geven het belang aan van schokbescherming. Kangoo  Jumps verminderen met hun gepatenteerde Impact Protection System de  Impact tot wel 80%, iets wat door drie afzonderlijke wetenschappelijke  onderzoeken is bevestigd. Hieronder zie je een grafiek uit een onderzoek waarin dragers van normaal schoeisel zijn vergeleken met dragers van Kangoo Jumps tijdens bewegingsoefeningen. Deze gegevens komen uit een onderzoek dat is uitgevoerd aan de University of Nevada door Jason Vance en John A. Mercer.

 

Voorkomen van blessures

Artsen en fysiotherapeuten adviseren Kangoo Jumps voor een veilige revalidatie van sportblessures.

Fysiotherapeuten en artsen raden Kangoo Jumps aan als belangrijk revalidatiemiddel voor patiënten om kracht en conditie op te bouwen. De vermindering van tot wel 80% van de Impactschok  voor enkels, scheenbenen, knieën, heupen, onderrug en ruggengraat stelt  sporters bovendien in staat om hun oefeningen en training al veel eerder  te hervatten. Maar al te vaak is het zo dat de revalidatietijd de spierbeheersing, proprioceptie en balans in gevaar brengt. Er  zijn veel verschillende blessurecategorieën en gerelateerde causale  factoren. Met Kangoo Jumps kun je het risico beperken van het  verslechteren of beschadigen van gewrichten die door overmatig gebruik  of reconstructieoperaties verzwakt zijn. De schokreductie zorgt ervoor  dat deze gebieden sterker worden terwijl tegelijkertijd je algehele  gezondheid verbetert. Voor blessures die worden veroorzaakt door  sedentaire aandoeningen zijn Kangoo Jumps ook een uitstekend  revalidatiemiddel; ze verbeteren namelijk het cardiovasculaire systeem  en het spier- en skeletstelsel van de patiënt. Kangoo Jumps weten niet  alleen atleten en sportievelingen te motiveren, maar ook mensen die meer een zittend leven leiden.
“Ik kon al jaren niet meer hardlopen vanwege blessures die nooit helemaal leken te genezen.  Zelfs rustig joggen verslechterde mijn toestand. Hardlopen en aerobics  met Kangoo Jumps bleek de oplossing te zijn. Ik ben beter in vorm dan ik  in jaren ben geweest.”

 

Hersteltijd

Voor professionele topsporters is consequente, continue training van  groot belang voor het behoud van hun kracht, uithoudingsvermogen en  uitzonderlijke prestaties in hun sport. Als zij geblesseerd raken, kan  elke 24 uur zonder training hun prestatieniveau en status aanzienlijk in  gevaar brengen. Door het gepatenteerde IPS-systeem kunnen Kangoo Jumps  de Impactschok tot wel 80% verminderen, wat betekent dat sporters of  sportieve patiënten al snel na een blessure of operatie weer kunnen  beginnen met oefenen en trainen. Artsen en sporttrainers hebben ontdekt  dat bij patiënten die Kangoo Jumps gebruiken de hersteltijd korter is en  dat hun sportprestaties verbeteren door de inherente harmoniserende  werking op de spieren en het centrale zenuwstelsel. Veel sportartsen gebruiken Kangoo Jumps voor revalidatiedoeleinden vanwege de verminderde Impact en het snellere herstel bij gebruik van Kangoo Jumps. Tevens  wordt de hersteltijd van elke bewegingsactiviteit drastisch verkort  door het gebruik van Kangoo Jumps. Jody Luther, een enthousiaste  marathonloper en personal trainer, verklaart bijvoorbeeld dat als ze tijdens een marathon Kangoo Jumps gebruikt, ze de dag na de wedstrijd  alweer aan het werk kan. Als ze haar marathons op normale  hardloopschoenen loopt, moet ze twee dagen rusten voordat ze weer aan de  slag kan.

Voordelen Kangoo Jumps 

Gewichtsverlies


“Ik heb jarenlang niet kunnen joggen of aan aerobicslessen kunnen  meedoen vanwege mijn knieoperatie en overgewicht. Het voelt echt  geweldig om weer te kunnen sporten en tegelijkertijd zo veel lol te  hebben”
Weg met idiote diëten! Hoewel we natuurlijk wel het  belang inzien van een uitgebalanceerd voedingspatroon, willen we veel  liever een prettig, ontspannend bewegingselement aan je leven toevoegen,  met Kangoo Jumps. Universitaire onderzoeken tonen duidelijk aan  dat je met Kangoo Jumps veel meer energie, of calorieën, verbruikt dan  met gewone sportschoenen. Dit is echter geen verklaring voor het  drastische gewichtsverlies dat wordt gemeld door mensen die Kangoo Jumps  regelmatig gebruiken. Het geheim zit in ons lymfatische  systeem. De lymfe is de vloeistof die tussen onze cellen door circuleert  en de afval- en gifstoffen uit ons lichaam afvoert. Hierdoor blijven we  gezond. De meesten van ons zijn zich niet bewust van het feit  dat ons lichaam vier keer zoveel lymfevloeistof als bloed bevat.  Ons lymfatische systeem, dat ook ons immuunsysteem is, heeft echter geen  pomp, zoals het hart, om de vloeistof in beweging te houden. Het is  voor de circulatie afhankelijk van onze natuurlijke bewegingen! Als we  niet genoeg bewegen, verstoppen de overtollige gifstoffen in feite  ons lymfatische systeem en ‘vergiftigen’ ze onze cellen. Op sommige  plaatsen kristalliseert de lymfevloeistof zelfs tot cellulitis, dat  zoals velen van ons weten moeilijk te verwijderen is.

Reboundtraining  is de meest doeltreffende manier gebleken om ‘de pomp weer op gang te  brengen’ en aan de gang te houden, door verticale bewegingen met weinig  Impact, bijvoorbeeld met Kangoo Jumps. Het lymfatische systeem beheerst ook ons metabolisme. Als we ouder worden, lijken we makkelijker aan te komen, en wordt het steeds moeilijker om af te vallen. Onderzoeken  hebben aangetoond dat onze basale metabolismesnelheid, oftewel de  snelheid waarmee ons lichaam calorieën verbrandt, afneemt als ons  lymfatische systeem minder efficiënt wordt. Als we regelmatig  Kangoo Jumps gebruiken, wordt onze basale metabolismesnelheid steeds  efficiënter, wat resulteert in duidelijke verbeteringen in onze  spierspanning en gewichtsbeheersing. In feite trainen we eigenlijk  elke cel opnieuw om te functioneren zoals toen we jonger waren. Als we  ons metabolisme eenmaal opnieuw hebben aangezwengeld, verbranden we met  een hogere snelheid meer calorieën, en komen we niet weer aan, mits we  Kangoo Jumps blijven gebruiken.

Je dagelijkse lichte oefeningen  zijn natuurlijk het leukst als je naar muziek luistert. Met onze video  Home Fitness & Weight Loss leer je de basisstappen van Kangoo Jumps  en nog veel meer. Als je iedere dag Kangoo Jumps gebruikt, al is  het maar een paar minuten, ontwikkel je een goede balans tussen  voedselconsumptie en lichaamsbeweging. Dus weg met die idiote diëten!

 

Uithoudingsvermogen

Terug naar boven

Als je Kangoo Jumps voor het eerst gebruikt, raak je misschien al snel  buiten adem. Maar een paar dagen later zul je al versteld staan van de  aanzienlijke verbetering van je uithoudingsvermogen. Dit wordt bevestigd door een recent onderzoek van de University of British Columbia, uitgevoerd door Dr. Jack Taunton, hoogleraar Geneeskunde en directeur van het Allan  McGavin Sports Medicine Centre: hardlopers die Kangoo Jumps dragen,  verbeteren hun uithoudingsvermogen (VO2 max) met 18,3% terwijl  hardlopers die normale schoenen dragen, geen significante verbetering  tonen.

 

Gevoelde inspanning

Hier is een voorbeeld dat we hebben ontvangen van Beth Kruper (VS), instructrice en personal trainer van beroep:

“LISA,  een cliënt, die bij stepslessen normale trainingschoenen draagt,  bereikt een hartslag van 166, en zegt: “Mijn god, Beth, ik ga kapot,  kunnen we niet iets anders doen?” (Ik moedig al mijn cliënten aan om een  hartslagmeter te dragen.) Toen hebben we Kangoo Jumps  aangetrokken en zijn we verder gegaan met KangooPower-oefeningen in mijn  les. Tien minuten later vroeg ik naar haar hartslag: 170!!! Maar ze was  niet uitgeput! Ze zei: ‘KANGOO voelt minder zwaar maar mijn hartslag is hoger!!’ Kortom, een zeer uitdagende cardiovasculaire oefening waarbij de inspanning als minder wordt GEVOELD; deelnemers kunnen langer en intensiever doorgaan, dat is de SLEUTEL tot succes!!!”

 

Cardiovasculair

Reboundtraining met Kangoo Jumps heeft een snel en gemakkelijk aerobische effect op je lichaam en met name op je hart. Reboundtraining zou in de  praktijk kunnen worden omschreven als een ‘hartoefening’, omdat bij het gebruik van Kangoo Jumps je benen de voornaamste fysiek actieve ledematen zijn. Het  is voor het hart gemakkelijker om de benen te bewegen dan de armen. Je  hart moet 250% harder werken om dezelfde hoeveelheid bloed door je armen  te pompen dan door je benen. Voor armbewegingen moet de hartspier immens veel werk verzetten om de zuurstof en voedingsstoffen in het bloed aan de armen door te geven.

 

Energie

Alle soorten lichaamsbeweging verhogen op lange termijn je  energieniveau; je traint je lichaam namelijk om beter te functioneren en  om meer mitochondriën te ontwikkelen – de krachtcentrales van de cellen. De  meeste vormen van lichaamsbeweging zijn echter vermoeiend, zodat mensen  die niet vaak trainen zich uitgeput voelen, zelfs de volgende dag nog. Bij  een ontspannende fysieke activiteit met Kangoo Jumps zoals wij die  adviseren – dat wil zeggen alleen voor korte sessies en nooit iets  forceren – zul je meteen een ongelofelijk hoog energieniveau ervaren en  je geheel ontspannen voelen. Gegarandeerd.

 

Facelift

Stel je voor dat je op je bed aan het springen bent terwijl je een met water gevulde ballon vasthoudt. Zie je voor je wat er met die ballon gebeurt? Elke  cel van je lichaam is zo’n ballon. Bij reboundtraining worden deze  cellen herhaaldelijk onder druk gezet aangezien ze, wanneer de ballon de  maximale rek bereikt, de verhoogde zwaartekracht moeten weerstaan. Na  verloop van tijd wordt het celmembraan dikker, en dus steviger en  elastischer. Je huid is een gemeenschap van cellen. Daarom  verstevigt regelmatige reboundtraining met Kangoo Jumps je huid en neemt  de elasticiteit ervan toe.

 

Botmassa

Reboundtraining op Kangoo Jumps stimuleert de heropbouwactiviteit van  het bindweefsel en de botten in de vertebrale lichamen en van de  gewichtdragende botstructuren van het bekken en de benen. Dit is essentieel bij het voorkomen van osteoporose, met name bij vrouwen. Kangoo Jumps biedt een hypermodern en uitgebreid conditieopbouwend revalidatiesysteem, dat zowel veilig als doeltreffend is. In  de ruimte verliezen astronauten, als gevolg van de afwezigheid van  zwaartekracht, binnen twee weken wel 15% van hun bot- en spiermassa.  NASA moest dus gaan onderzoeken hoe ze dit proces konden keren.  Uiteindelijk kwamen ze in hun onderzoek tot de conclusie dat  “reboundtraining de meest doeltreffende en efficiënte vorm van  lichaamsbeweging is die tot nu toe door de mens bedacht is”.

 

Gezondheid

Stel je voor dat je een met water gevulde ballon vasthoudt terwijl je  op je Kangoo Jumps aan het springen bent. Zie je voor je hoe de ballon  uitrekt, wordt samengedrukt, weer uitrekt enzovoorts? Elke cel in je  lichaam (een cytoplasma) lijkt op zo’n met vloeistof gevuld ballonnetje.  Reboundtraining zet al je cellen licht onder druk, waardoor deze worden  versterkt en gerevitaliseerd. Het is alsof je al je cellen opdrukoefeningen laat doen. Zo versterk je tegelijkertijd de zestig biljoen cellen van je lichaam, al je organen en al je spieren.

De meesten van ons zijn zich er niet van bewust dat ons lichaam vier keer zoveel lymfevloeistof als bloed bevat. Het lymfatische systeem heeft geen pomp, zoals het hart, maar is voor de circulatie uitsluitend afhankelijk van de bewegingen van je lichaam die te maken hebben met zwaartekracht. Kangoo Jumps optimaliseren dit proces met elke sprong. Het goede nieuws is dat je geen vermoeiende oefeningen hoeft te doen om verbazingwekkende resultaten te behalen. Een paar minuten per dag in je eigen tempo is genoeg. En je zult het nog leuk vinden ook: Kangoo Jumps geven zo veel plezier!
Er  zijn een video (Home Fitness & Weight Loss) en een CD met muziek  met passende ritmes (BPM) verkrijgbaar om je te stimuleren je doelen te  bereiken.

Door celtraining met Kangoo Jumps kun je het volgende bereiken: - Je ontwikkelt al je spieren, waardoor je lichaam op natuurlijke wijze in vorm wordt gebracht - Je vermindert snel en veilig je teveel aan vet / gewicht - Je voorkomt cardiovasculaire problemen - Je gaat het verouderingsproces tegen of vertraagt het (je verstevigt bijvoorbeeld je huid en behoudt of herstelt je bot- en spiermassa) - Je voorkomt of verbetert veel gezondheidsproblemen - Je voelt je goed, bestrijdt zo depressie, en vermindert mentale stress - Je revitaliseert je gezichtsvermogen (programma verkrijgbaar) - Je optimaliseert je vitaliteit - Je lymfatische systeem wordt als volgt gestimuleerd:
je cellen worden gereinigd, waarbij de schadelijke gifstoffen worden verwijderd, je immuunsysteem wordt versterkt, je metabolisme wordt in balans gebracht.

 

Ruggengraat

Het ontwerp van Kangoo Jumps is bevorderlijk voor een goede houding  waarmee je je balans en coördinatie tijdens jeaerobicsoefeningen of het  hardlopen behoudt.  De balans die het gebruik van Kangoo Jumps, dat  overigens makkelijk en veilig te leren is, met zich meebrengt,  stimuleert de mechanoreceptoren van de ruggengraat en de gewrichten;  deze receptoren zijn essentieel voor een goed evenwicht en proprioceptieve vaardigheden. Proneren en supineren worden sterk  verminderd doordat de plaatsing van de voet dynamisch in balans wordt  gebracht waardoor de patiënt in een welbewust looppatroon wordt  gedwongen.

Reboundtraining met Kangoo Jumps heeft een positieve invloed op de  tussenwervelschijven doordat de ruggengraat optimaal in de beweging  wordt opgenomen. Dit is natuurlijk essentieel voor het juist overdragen  van voedingsstoffen naar de tussenwervelschijven en het verwijderen van  metabole afvalproducten uit de tussenwervelschijven, waarbij het welzijn  en het functioneren van de tussenwervelschijven behouden blijven en worden hersteld. Dr. David Love, D.C. - Capitola, California

 

Stress

Iets wat steeds weer opnieuw wordt geconstateerd, is dat Kangoo Jumps een onmiddellijk  gevoel van euforie teweegbrengen: als iemand Kangoo Jumps aantrekt,  verschijnt er bijna meteen een grote glimlach op zijn gezicht, die  totale gelukzaligheid uitdrukt. Dit komt omdat KJ’s het kind in je  wakker maken en je je blij laten voelen. (Dit kan worden verklaard door de snelle afgifte van endorfine - ook wel het gelukshormoon genoemd.) Kangoo Jumps zijn een uitstekende remedie tegen depressie!.

 

Houding

Veel artsen melden dat de meerderheid van hun patiënten een zeer  slechte houding heeft, iets wat kan worden veroorzaakt door allerlei  factoren, bijvoorbeeld het achter computers en voor de tv zitten en  andere factoren gerelateerd aan een zittende levensstijl. Er zijn ook  bepaalde houdingsafwijkingen die in verband worden gebracht met  specifieke sportactiviteiten, zoals bijvoorbeeld fietsen. Een slechte  houding kan een negatief effect hebben op iemands gezondheid. Het gebruik van Kangoo Jumps zorgt echter voor een ideale  houding doordat je wordt gedwongen je voet in de best mogelijke hoek te  plaatsen, namelijk recht onder de bekkengordel die uiteindelijk het  centreren van het hele lichaam ondersteunt. Veel klanten melden dat,  wanneer ze Kangoo Jumps gebruiken, hun longen zich bij het ademen  volledig vullen, waardoor er meer zuurstof beschikbaar is voor de  hersenen, spieren enz. om optimaal te functioneren. Ook noemen klanten  als voordeel dat ze meer energie hebben, sneller op stimuli reageren, een langere concentratieperiode hebben en dat ze zich krachtiger en levendiger voelen.

Balans is een belangrijk onderwerp waar patiënten vaak over klagen als ze met hun arts praten. Problemen op dit gebied worden veroorzaakt door een grotendeels zittende levensstijl. Regelmatige  beweging met zogenaamde ‘proprioceptieve’ kenmerken is noodzakelijk  voor de juiste balans. Proprioceptieve activiteiten worden gedefinieerd  als het stimuleren van de ruggengraat en het harmoniseren van alle mechanoreceptoren die zich in je ledematen bevinden. Kangoo Jumps zorgen op een veilige en effectieve manier voor een optimale ‘balans’, voor mensen van alle leeftijden die in uiteenlopende mate actief zijn.

KJ’s corrigeren je houding en centreren het lichaam op natuurlijke wijze Vanwege  de afgeronde vorm van de zolen voorkomen Kangoo Jumps op natuurlijke  wijze dat je een slechte houding aanneemt. Je centreert je lichaam  automatisch om je evenwicht te bewaren. De Wits University in  Johannesburg, Zuid-Afrika, houdt zich bezig met het meest omvangrijke  onderzoek naar Kangoo Jumps aller tijden, waarbij maar liefst zo’n 800 parameters worden getest! Het onderzoeksonderdeel over lichaamshouding is al afgerond. Dit onderdeel beschrijft de referenten op twee momenten, namelijk vóórdat ze met het KJ-programma  starten en drie maanden later. De verschillen zijn ongelooflijk! Een  groot deel van de bevolking heeft chronische rugpijn, die in de meeste  gevallen het gevolg is van een slechte houding. In de meeste gevallen  kan het gebruik van Kangoo Jumps de pijn laten verdwijnen, of deze ten minste verlichten, en voorkomen dat deze terugkeert.

Correct supineren en proneren De meesten van ons  neigen tot op zekere hoogte naar pronatie of supinatie. Kijk maar eens  naar de zolen van je schoenen: als de binnenkant van je zool meer  versleten is, dan neig je naar pronatie. Als de buitenkant meer  versleten is, dan neig je naar supinatie. Als je hardloopt, creëert deze  supinatie of pronatie een draaiende beweging in je enkels en knieën,  die pijnlijk kan worden en letsel kan veroorzaken. Een  wetenschappelijk chiropodisch onderzoek uit Zwitserland toont aan dat  Kangoo Jumps pronatie- en supinatieaandoeningen corrigeren, met name als  het probleem zich in het onderbeen bevindt. Dit laatste is logisch:  Kangoo Jumps zijn ongeveer 15 cm hoger dan normale schoenen en de zolen  zijn aan de zijkant plat. Dus als je niet plat op je voetzool landt,  krijg je het gevoel dat je je enkel kunt verzwikken. Daarom corrigeren we instinctief onze voetpositie. Als het probleem zich echter in het bovenbeen bevindt (knie, heup), kunnen KJ’s de positie niet volledig corrigeren

 

De 33 voordelen van reboundtraining

Reboundtraining is een vorm van lichaamsbeweging waarmee je je  lichaamsvet vermindert, je armen, benen, dijen, buik en heupen  verstevigt, je behendigheid vergroot, al je spieren versterkt, een  aerobisch effect op je hart bewerkstelligt, je lichaam oppept als het  vermoeid is, en waarmee je jezelf een algehele staat van gezondheid en  fitheid bezorgt. Regelmatige reboundtraining heeft minstens 33 gezondheidsvoordelen, namelijk de volgende:

1. Het biedt een verhoogde gravitatiebelasting, waardoor het spier- en skeletstelsel wordt versterkt.
2. Het beschermt gewrichten tegen chronische vermoeidheid die wordt veroorzaakt door oefeningen op harde oppervlakken.
3. Het helpt je de opbouw van je lichaam onder controle te houden en verbetert de verhouding tussen spieren en vet.
4. Het vergroot het ademhalingsvermogen.
5. Het circuleert meer zuurstof naar de weefsels.
6. Het creëert een beter evenwicht tussen de beschikbare zuurstof en de zuurstof die nodig is voor de weefsels.
7.Het bevordert de lymfatische circulatie doordat de miljoenen eenrichtingskleppen in het lymfatische systeem worden gestimuleerd.
8. Het beperkt tijdens inspanning de hoogte van de wandspanning in de slagaders.
9. Het verkort na grote inspanning de tijd dat de bloeddruk abnormaal blijft.
10. Het ondersteunt de revalidatie van een hartkwaal.
11. Het vergroot de functionele werking van het rode beenmerg bij de productie van rode bloedcellen.
12. Het vergroot de metabolismesnelheid in rust, zodat er uren na een training nog calorieën worden verbrand.
13. Het zorgt ervoor dat spieren zich inspannen om vloeistoffen door het lichaam te laten bewegen; zo wordt de belasting van het hart verlicht.
14. Het verkleint het bloedvolume dat zich in de aderen van het cardiovasculaire stelsel verzamelt, waardoor chronisch oedeem wordt voorkomen.
15. Het bevordert de collaterale circulatie door het aantal haarvaten in de spieren te vergroten en de afstand tussen de haarvaten en de doelcellen te verkleinen.
16. Het versterkt het hart en andere spieren in het lichaam waardoor ze efficiënter functioneren.
17. Het laat het hart in rust langzamer kloppen.
18. Het verlaagt het circulerend cholesterol- en triglyceridegehalte.
19. Het verlaagt lipoproteïne met een lage dichtheid (nadelig) en verhoogt lipoproteïne met een hoge dichtheid (voordelig) in het bloed, wat hart- en vaatziekten helpt voorkomen.
20. Het bevordert weefselherstel.
21. Het vergroot de hoeveelheid mitochondriën in de spiercellen, wat essentieel is voor het uithoudingsvermogen.
22. Het draagt bij aan de alkalinereserve van het lichaam, wat van belang kan zijn wanneer uitzonderlijk langdurige inspanning vereist is.
23. Het verbetert de coördinatie tussen de proprioceptoren in de gewrichten, de overdracht van zenuwimpulsen van en naar de hersenen, de overdracht van zenuwimpulsen en het reactievermogen van de spiervezels.
24. Het verbetert het reactievermogen van de hersenen op het evenwichtsorgaan in het binnenoor; hierdoor wordt het evenwicht verbeterd.
25. Het biedt verlichting voor nek- en rugpijn, hoofdpijn en andere pijn die wordt veroorzaakt door een gebrek aan beweging.
26. Het stimuleert spijsverterings- en eliminatieprocessen.
27. Het zorgt voor diepere en gemakkelijkere ontspanning en slaap.
28. Het resulteert in betere mentale prestaties, met snellere leerprocessen.
29. Het beperkt vermoeidheid en menstruatieongemak bij vrouwen.
30. Het lijdt tot minder verkoudheden, allergieën, spijsverteringsstoornissen en buikklachten.
31. Het vertraagt vaak atrofie in het verouderingsproces.
32. Het is een doeltreffende methode die een gevoel van controle en een beter zelfbeeld teweegbrengt.
33. Het is prettig!

Mensen  die aan reboundtraining doen, ontdekken dat ze langer kunnen werken,  beter slapen, en zich minder gespannen en nerveus voelen. Het effect is  niet alleen psychisch, want het op en neer springen tegen de  zwaartekracht in, zonder trauma voor het spier- en skeletstelsel, is een  van de meest gunstige aerobische bewegingsoefeningen die ooit zijn  ontwikkeld